Komplexní rozvoj obchodu, prodeje
TRÉNINKOVÉ PROGRAMY „ŠITÉ NA MÍRU“
- Uvažujete o kompletním rozvoji celého obchodního týmu?
- Pojďme se nejprve sejít a popíšeme si, co přesně potřebujete a jaký by měl být výstup z dlouhodobého tréninku, aby to Vašemu obchodu přineslo zvýšení výkonnosti a požadované prodejní výsledky.
- Než Vám takový plán rozvoje Vašeho obchodu postavíme, strávíme jeden či více dnů u Vás s Vašimi obchodníky a poznáme, jak dnes pracují.
- Pak Vám sestavíme návrh konkrétní koncepce vzdělávání obchodníků a seznámíme Vás s ním.
- Bude pak jen na Vás, zdali se rozhodnete pro spolupráci s námi dle navrhovaného konceptu školení, tréninků a koučování.
- Dlouhodobý koncept rozvoje obchodu má tři formy rozvoje:
- Skupinové tréninky prodejního týmu
- Individuální tréninky a koučování lidí
- Pravidelné konzultace s vedením firmy, včetně písemných hodnocení a zpráv o rozvoji obchodníků v průběhu projektu.
PRODEJNÍ AKADEMIE
- Ucelený rozvoj obchodního týmu na období minimálně 1 roku a více.
- Tréninkový program obsahuje tyto tématické tréninkové workshopy:
- Obchodní jednání – 2 dny
- Typologie zákazníků – 2 dny
- Analýza zákazníka – 2 dny
- Obchodní prezentace – 2 dny
- Námitky, argumentace – 2 dny
- Individuální trénink obchodníků (On the Job Training)
- mezi školeními mají obchodníci trénink „v terénu“ s trenérem
- trenér s obchodníkem pracuje přímo při jejich práci
- dává obchodníkovi průběžnou zpětnou vazbu
- vyhodnocuje to, jak aplikuje návyky ze školení do praxe
- obchodník a management dostane z každého tréninku tréninkovou zprávu
- součástí programu jsou pravidelné konzultace s vedením firmy a průběžné vyhodnocování výkonnosti obchodníků
DEVELOPMENT CENTRE (DC) – ASSESSMENT CENTRE (AC)
- Doporučujeme využít, pokud chcete zjistit, jakou úroveň kompetencí mají Vaše obchodní týmy a jednotliví lidé v obchodě.
- Vhodné též pro identifikaci hlavních potřeb na rozvoj konkrétních dovedností u jednotlivců.
- U AC můžete využít při výběru vhodných kandidátů do obchodních pozic ve Vaší firmě.
- Klasická DC a AC realizujeme v 1dni, maximálně 2 dnech – dle velikosti skupiny, ideálem je skupina do 8 lidí na 1 den DC nebo AC.
- Používáme cíleně zaměřená individuální, skupinová cvičení, prezentace
- Využíváme testy, pohovory a konkrétní rolové situace
- Výsledky DC nebo AC Vám pomohou identifikovat silné stránky a oblasti na rozvoj Vašich lidí.
- Výstupem z DC a AC bude pro Vás konkrétní písemná zpráva s našimi doporučeními.
Individuální tréninky, koučink
INDIVIDUÁLNÍ TRÉNINKY – „On Job Training“
- Jak zajistit, aby obchodníci po školení převedli nové dovednosti do praxe? Jak co nejdříve zafixovat správné návyky v obchodě a zvýšit tak výkon obchodního týmu?
- V tom je nejúčinnější metodou On Job Training – česky řečeno trénink přímo při práci.
- Jak probíhá v praxi On Job Training?
- Trenér se účastní telefonní akvizice – obchodník provádí akvizice, trenér s ním vyhodnocuje jeho hovory – co dělá dobře a na co se dále více zacílit v rozvoji, analyzují jednotlivé hovory.
- Trenér je s obchodníkem přímo na jeho jednáních u klienta a po ukončení schůzky společně vyhodnocují kvalitu vedení jednání.
- Každý On Job Training je zakončen vyhodnocením v podobě písemné tréninkové zprávy – ta obsahuje slovní hodnocení i měřitelné hodnocení výkonu jednotlivých parametrů, které se na tréninku cíleně sledují a vyhodnocují.
- Tréninkovou zprávu obdrží trénovaný obchodník i přímo nadřízený manažer, aby v dalším rozvoji mohli na závěry tréninku navázat.
- On Job Training může mít podobu mentoringu – trenér radí, pomáhá a vede obchodníka k tomu, aby si fixoval novou dovednost. U seniorních obchodníků trenér více pracuje s prvky koučování a s obchodníkem vede rozhovor více formou otázek mířících na potenciál změny v jeho přístupu.
- Po každém tréninku konzultujeme výkon a posun v dovednostech trénovaného i s manažery a vedením firmy.
AUDIT OBCHODNÍHO TÝMU
- Umíme provést analýzu procesů a práce Vašeho obchodního týmu a identifikovat případné oblasti, které vyžadují změnu ve všech potřebných oblastech.
- Náš zkušený konzultant stráví několik dnů analýzou procesů vašeho obchodu, nastavením týmu, komunikace v něm, podívá se na to, jak pracujete s databází, jak ošetřujete stabilní portfólio klientů a nakolik je práce Vašeho obchodného týmu dobře zaměřená na další aktivity typu akvizic, péče o top klienty a celkovou práci s různými segmenty trhu
- Po počáteční analýze Vám předložíme zprávu a navrhneme řešení změn ve vašem obchodním oddělení.
KOUČINK MANAŽERŮ OBCHODNÍCH TÝMŮ
- V rozvoji obchodu a zvyšování jeho prodejní výkonnosti hrají zásadní roli manažeři obchodu – ředitelé obchodu, oblastní manažeři prodeje, supervisoři nebo team lídrové.
- Manažer řídící obchodní týmy musí mít patřičné dovednosti pro řízení prodejní výkonnosti svých lidí v týmu a z praxe vnímáme jeho špičkové dovednosti jako zásadní podmínku pro požadovanou výkonnost celého prodejního týmu.
- Trenér tak může koučovat manažera obchodu – přímo při jeho práci s obchodníky anebo formou individuálních konzultací.